ayat gerak

Aku dye..cinta kami..kisah kami..sayang dye..bila kowg dah masuk blog kami..kowg kena gak follow kami tau!!! ^_^

CoR3t@n Kami...,

ASSALAMMUAILAIKUM....
selamat datang kew ruangan kami..,so..,d sbb kn nei ruangan kami..,suka aty kami ler nak tulis entry pew..,n nak letak pew..,klu rasa x suka..,wat xtau jew eak..,i don't care about that!!!!!!! cbb ruangan nei sentiasa nyer ada pic d setiap warkah..,k ler..,hope ur all enjoy k..dah singgah jgn lupa follow n leave ur comment.,,daaa^_^

Saturday 3 December 2011

0
Komen

Cont :- Jauh tapi Selamat or Dekat tapi Xselamat.,??

Assalammuailaikum..,
Pandangan aku.,

oke.,seperti yang aku janjikan semalam..,
hari nei aku akan ungkai kan pendapat aaku tentang 
kelebihan & keburukan perhentian Puduraya n Duta oke.,!
sebelum tu..,
sory lew kepada pengguna Perhentian Duta..,
kalau benda nei mengganggu ketenteraman jiwa kowg.,
aku bercakap nei atas pandangan aku.,
so.,aku berhak bersuara untuk menegakkan pilihan ku.,
oke..,!!

Aku start dengan Perhentian Duta..,
bcoz dulu aku adalah pengguna Perhentian Duta..,
aku start dengan kebaikkan nyer dulu oke.?
 i- aku xperlu bersesak-sesak dengan orang laen.,sebab nyer aku akan menaiki pengangkutan awam yang khas untuk penumpang yang xsuka bersesak-sesak dengan orang laen..,iaitu teksi..,
ii- then.,masa yang diambil pun xde lew lama..,lbeh kurang half hour dr kota damansara ke jalan Duta.,
& bila kowg dah campai kat cne.,
iii- kowg senang nak beli tiket bas.,sebab nyer kaunter nyer senang kowg nak nampak..,masuk jew pintu pagar perhentian Duta comfrom kowg akan nmpk kaunter tiket.,
iv- kowg xkan teragak - agak nak naik bas.,kalau bas yang korang naeki tu lambat tibe..,sbb nyer.,dalam bas tu mmg dah ada penumpang nyer..,sebab nyer perhentian Duta adalah last station untuk pemandu bas ambik penumpang nyer..,
oke..,aq rasa tu jew ler kelebihan nyer..,
skrg nei keburukan nyer lak.,
i- Penah xkorang fikirkan keselamatan kowg ketika kowg menaiki teksi.?? <lantak kowg ler kalau kowg xfikir.,sbb nyer kowg xsayang pada diri kowg sendiri> nei Bandaraya..,bukan nyer kampung.,yang kowg boleh pilih sesuka hati kowg..,kitew xtau.,teksi yang kita naek tu.,owg nyer cam nei.,kalau dapat yang baek..,Alhandullilah..,kalau dapat yang sebalik nyer..??? mungkin belum tiba masa nyer.,tapi xkan nak tunggu.,''dah terhantuk.,baru nak m'gadu''?? time tu dah xberguna dah..,sbb nyer..,kat dalam teksi tu.,hanye kita n pemandu teksi jew..,kalau kitew pegi dgn kawan2 pun..,mrke pun sama jew dengan kita..,tambahan lagi.,bagi yang xde keluarga kat Bandar Metropolitan nei..,kowg dah ler xde sapa2 kat cne nak mintak bantu.,malah paling bodoh nyer.,kowg bukan pun tau jalan2 kat KL nei..,sekali pemandu teksi tu ubah jalan.,kowg bukan nyer tau..,KL nei bukan nyer jalan ada 1.,beribu jalan nyer boleh tembus..,
ii- Xguna kalau waktu jew jimat.,tapi bayaran yang dikenakan adalah lebih daripada bayaran bas yang kita akan naiki..,bayar duit teksi jew..,boleh beli tekir pergi balik tau!! p2.,keselamatan nyer xterjamin sangat.,
iii- Memang ler senang nak beli tiket..,tapi bersesak2 kat kaunter.,xguna juga..,kalau nak berlaku kes ragut atau curian..,senang jew berlaku kat c2..,tengah kita dok berhempit-hempit nak beli tiket.,tau-tau.,kita upew nyer dah jadi mangsa percurian.,
iv- Memang ler kowg akan rasa lega kalau bas yang kowg naeki tu dah di penuh orang.,tapi kalau membahaya kan diri kowg.,xguna juga.,
oke..,tu pendapat aku tentang duta.,
aku xtau ler pendapat kowg.,
tu hak masing2..,terpulang ler.,
bagi aq..,aq akan mencari tempat yang memberi aku keuntungan.,

seterusnyer kita teruskan dengan pandangan aku terhadap 
Perhentian Puduraya.,
cam biasa..,kita mulakan ler dengan kelebihan nyer.,
i- Wang yang aku kekuarkan adalah berbaloi..,siap aku boleh beli tiket pergi & balik lagi tau!!
ii- Keselamatan diri aku pun terjamin.,maklum ler.,sentiasa di iringin dengan orang awam.,
iii- Tempat beli tiket nyer pun terjamin.,siap ada kawalan polis lagi.,
iv- ruang menunggu yang banyak n selesa
v- kalau bas datang lewat pun.,sekurang2 nyer kita dapat jangka akan kelewatan nyer.,
vi- Tempat yg senang mendapat kemudahan seperti.LRT & Monaral
uurrmm..,aq rasa tu jew kot..,
then.,ktew tgok keburukan nyer lak
i- Mengambil masa perjalanan selama 1 hour @ half n 1hour(sesak) serta menaiki penggangkutan awam.,yang menyesakkan iaitu bas
ii- Terpaksa menaiki tangga untuk membeli tiket bas
aku rasa itu jew..,
soo.,sbb tu ler aq memilih
Perhentian Puduraya untuk aku ambik bas pulang
ke kampung..,
kalau kowg ada pandangan sendiri..,
leave u comment oke..,
ddaaaaaa..,aq nak g tgok cartoon kegemaran aq..,
shin chin & doremon.,




Ko Gemar LIKE ler.,xGemar leave COMMENT

No comments:

Post a Comment